מכינת עין יהב
" לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בין חורין להבטל ממנה"
המשנה הנפלאה הזו בעיני מתמצתת את מהות שנת המכינה. שנה שיש בה חלון הזדמנויות יחודי בתוך חווית חיינו.
הבסיס שאיתו צריך להגיע לשנה כזו היא ההבנה שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר. אחרי 12 שנות לימוד ולפני הצבא זו הזדמנות נהדרת לקחת שנה לעצמנו. לברר, ליצור ולצמוח אבל זו גם הזדמנות מצוינת להבין שלא הכל מתחיל ונגמר בנו. זו שנה שמבקשת להבין לעומק שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר, זה לדבר בלי ציניות על ציונות. זה לנסות להבין מאין באנו ולאן אנחנו הולכים. זו שנה של למידה והעמקה. זו שנה של קשרים וחיבורים לאנשים שככל הנראה ילוו אותנו עוד הרבה שנים. המכינה, כך אנו נוהגים לומר לבאים בדרכה, לא משנה אלא מוסיפה. היא לא מצמצמת אלא מרחיבה. היא בעיקר מפגישה אותנו עם עצמנו ועם הסביבה כדי שנוכל ליצור פה מציאות טובה יותר.
גם למקום בו המכינה שוכנת יש משמעות רבה.מושב עין יהב שנמצא בלב הערבה. האקלים הסביבתי והאנושי העוטפים את המכינה משפיעים רבות על איך שנראת השנה. חקלאות, חיבור לאדמה ומעל הכל הצניעות, הפשטות והשמחה הגדולה הם מנגינת הרקע שמלווה את המכינה מיום הקמתה.
הראל
אנשי הצוות
תמונות וסרטונים
מרצים

יניב פרידלר
נולד ומתגורר במושב כפר ורבורג.
נשוי ליעל, אבא ליואב אורי ורוני.
מלמד תרבות המערב וקריאה מודרכת בספר הטאו.
ד"ר איילת רייטן
בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, ותואר שלישי במנהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת בן גוריון. מרצה שנים רבות באוניברסיטת בן גוריון ובמסגרות מגוונות נוספות. מומחית בחיבור בין תהליכים כלכליים חברתיים ברמת המאקרו כמו מדיניות ממשלתית, חקיקה ונורמות חברתיות, לבין השפעתם ברמת המיקרו כמו התנהלות כלכלית אישית, ניהול כלכלת הבית חיסכון אישי, הוצאות והכנסות משק הבית ומיצוי זכויות של האזרח מול הרשויות. כל זאת, תוך כדי שימת דגש על נושאים אקטואליים בתחום הכלכלה והחברה.
גרה בישוב מדרשת בן גוריון, אמא ל-3, מאמינה בתיקון עולם ומכינה אחלה שקשוקה.
דפנה נוביק
מלמדת קורס שנקרא "אוטופיה ומציאות פוליטית"
מאמינה ביכולת של חינוך לשנות את המציאות החברתית בישראל ולהצמיח את היחיד.ה. מנהלת לשעבר של שלוחה במכינה הקדם צבאית מיתרים לכיש. בעלת תואר ראשון בחינוך ומדעי המדינה, כחלק מהתכנית למנהיגות חברתית-חינוכית באונ' העברית. אוהבת אדם, אדמה, טיולים ולשטוף כלים.